פרופ' אריה נאור על אשתו המנוחה: "שופטת מהסגנון הישן"

המהדורה המרכזית No Comments on פרופ' אריה נאור על אשתו המנוחה: "שופטת מהסגנון הישן"

בעלה של השופטת המנוחה, מרים נאור שישבה בראשות ועדת החקירה לאסון מירון לאחר עשרות שנות שיפוט בראיון ב"מהדורה המרכזית": "עבדה על ועדת החקירה לאסון מירון עד חצות הלילה" | "השופטים שמחליטים בעניינים של דת ומדינה הם לא מחליטים מנקודת ראות דתית, הם מחליטים לפי החוק החילוני במדינה"

צילום: Flash 90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פרופ' אריה נאור בעלה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר לאבי מימרן ב"מהדורה המרכזית": "היא עבדה על ועדת החקירה לאסון מירון עד חצות הלילה, היה לה קלסר גדול עם כל חומרי החקירה, סמוך לחצות היא עלתה למיטה והישיבה את נשמתה, אומרים שזה מיטת צדיקים, לא מבין למה בגיל 74 אבל זה חשבונות שמים.

עוד מפרופ' אריה נאור למימרן: "החגיגות במירון זה דבר שהתפתח עם השנים והיא סיפרה ודיברה, שמענו ביחד כל מיני הקלטות. היא הייתה השופטת מהסגנון הישן והשמרני , פוסקת את ההלכה המשפטית בהתאם לעובדות בלי שום זיקה למה יגידו בציבור או לייקים בעד ונגד, יש לה תפקיד, לפעמים היא לא הייתה מרוצה אבל היא הבינה שזה החוק וכך צריך לפעול".

"פסק הדין של השופט לנדא בעניין ההתנחלות באלון מורה, הוא היה איש לאומי מאוד אבל כאשר הוא הגיע למסקנה שפוגעים שם בעניין הפרטי ולא בגלל סיבות ביטחוניות אז הוא פסק אחרת. ההתקפות על בית המשפט התעוררו כי איילת שקד הייתה מעוניינת לשנות את הרכבו של בית המשפט".

פרופ' נאור הוסיף: "השופטים שמחליטים בעניינים של דת ומדינה הם לא מחליטים מנקודת ראות דתית, הם מחליטים לפי החוק החילוני במדינה, אם אתה רוצה אתה יכול לשנות את החוק הזה. בית המשפט לא פוסק בענייני דת".

"אנחנו חברים בקהילה של בית הכנסת הגדול בירושלים, אשתי פנתה לאלי יפה המנצח של המקהלה, שיוסיף גם ניגונים ספרדיים כדי שבית הכנסת יהיה שייך לכל עדות ישראל, והיא התחילה בלחץ על עוד אישים בבית הכנסת והוסיפו עוד ניגונים כאלה, אדם כלפי בוראו פועל לפי מה שהוא מרגיש אבל כלפי החוק פועלים בצורה החוקים, בציבור יש את החוק ואדם כלפי עצמו פועל לעצמו" אמר נאור.



0 תגובות